• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Har fått anmärkning hos KF

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 560
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Om jag betalat in summan jag urpsrungligen krävts på INNAN jag fått hem Utslaget, kan de då dra tillbaka anmärkningen? Eller handlar hela grejen om att jag inte bekräftat att jag blivit delgiven i rätt tid...? (Beskrivit mer djupgående ovan)
Ett utslag är steget efter att man delgivits. Det brukar gå en tid mellan dessa två.
När jag läser det du skriver så verkar du ha varit lite nonchalant och inte riktigt insett allvaret i situationen och att din anmärkning nog blir svår att återkalla.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 536
Mottagna reaktioner
12 912
Poäng
9 787
Du har inte bestritt i rätt tid..
Men pröva det jag skrev
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 536
Mottagna reaktioner
12 912
Poäng
9 787
Om jag betalat in summan jag urpsrungligen krävts på INNAN jag fått hem Utslaget, kan de då dra tillbaka anmärkningen? Eller handlar hela grejen om att jag inte bekräftat att jag blivit delgiven i rätt tid...? (Beskrivit mer djupgående ovan)

Man kan inte bli delgiven i fel tid. Du har inte bestritt i fel tid.
Tingsätten kan undanröja utslag
 

Peter4567

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Man kan inte bli delgiven i fel tid. Du har inte bestritt i fel tid.
Tingsätten kan undanröja utslag

Höll på att åka på en fuling av KFM på en skuld som inte var riktig. Tur att jag inte var bortrest för fick brevet om skuld och hade bara 4dgr på mig att bestrida den. Gissa om jag var arg haha! Hade bråkat med inkassobolaget i över ett år på 2 skulder som inte var riktiga. Aja,de avskrevs iaf av KFM efter bestridan.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 536
Mottagna reaktioner
12 912
Poäng
9 787
Höll på att åka på en fuling av KFM på en skuld som inte var riktig. Tur att jag inte var bortrest för fick brevet om skuld och hade bara 4dgr på mig att bestrida den. Gissa om jag var arg haha! Hade bråkat med inkassobolaget i över ett år på 2 skulder som inte var riktiga. Aja,de avskrevs iaf av KFM efter bestridan.

Hur hade du delgivits om fristen hade börjat löpa? Spikning?
 

Peter4567

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Hur hade du delgivits om fristen hade börjat löpa? Spikning?
Ingen aning,fick bara brev i brevlådan som vanligt. Fick flera innan på andra skulder men aldrig med så kort tidsfrist. Ringde även dem i och i samtalet sa kvinnan från KFM att inkasso behöver inte skicka ut brev för att bryta preskriptionstiden,sa att hon behöver söka nytt jobb som kräver mindre kompetens.
 

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
https://lawline.se/answers/betalnin...rvinning-av-utslag-fran-kronofogdemyndigheten

"Det som är viktigt att veta är att så fort kronofogden meddelar utslag så får man en anmärkning i deras system. Om man sedan ansöker om återvinning och dessutom vinner i domstol så står anmärkningen fortfarande kvar. För att undvika en betalningsanmärkning måste man bestrida betalningsföreläggandet redan från början och alltså undvika att utslag meddelas."



Är detta sant?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 536
Mottagna reaktioner
12 912
Poäng
9 787
Ingen aning,fick bara brev i brevlådan som vanligt. Fick flera innan på andra skulder men aldrig med så kort tidsfrist. Ringde även dem i och i samtalet sa kvinnan från KFM att inkasso behöver inte skicka ut brev för att bryta preskriptionstiden,sa att hon behöver söka nytt jobb som kräver mindre kompetens.

Det behöver dom inte heller, du kan själv ha brutit den genom inbetalning eller sökt kontakt om skulden, så i sak kan hon ha haft rätt.

Förstår inte vad du menar med tidsfrist, ett bf delges, man får inget särskilt brev om ett delgivning skett. Tidsfristen efter delgivning är 10 dagar för att bestrida eller betsla till sökande eller ombud.
 

Peter4567

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Det behöver dom inte heller, du kan själv ha brutit den genom inbetalning eller sökt kontakt om skulden, så i sak kan hon ha haft rätt.

Förstår inte vad du menar med tidsfrist, ett bf delges, man får inget särskilt brev om ett delgivning skett. Tidsfristen efter delgivning är 10 dagar för att bestrida eller betsla till sökande eller ombud.

Vad fattar du inte? Jag fick brevet med 4 dgr på mig att yttra om skulden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp